WYCIECZKA DO REZERWATU SEGIET W BYTOMIU

Data publikacji:
04 Listopad 2022
Odsłuchaj tekst

Trasa polecana dla osób z niepełnosprawnościami.

Szczegóły szlaku

Trudność: dość trudna, niekiedy wąska, nierówna, możliwe liczne stopnie; dostępne dla wózkowiczów, ale ze wsparciem i pomocą asystenta

Długość: 3,3 km, pętla

Czas: 1:15 h

Opis szlaku

KOMPLEKS LEŚNY REZERWAT SEGIET ROZCIĄGA SIĘ NA PÓŁNOCY BYTOMIA. SAM parkujemy w Bytomiu przy ul. Blachówka 45, na prowizorycznym parkingu w okolicy okazałego krzyża. BUS może tu wysadzić grupę, ale zaparkować musi pod kompleksem sportowym Dolomity Sportowa Dolina.

Rezerwat Segiet, Srebrna Góra, fot. Z. Pawlak, SMZT

Przebieg szlaku

Rezerwat Segiet i Srebrna Góra, które mieszczą się na pograniczu Bytomia i Tarnowskich Gór, są pierwszymi obiektami w historii Górnego Śląska, znajdującymi się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Na tę prestiżową listę zostały one wpisane jako „Kopalnie ołowiu, srebra i cynku wraz z systemem gospodarowania wodami podziemnymi w Tarnowskich Górach”. Rezerwat zajmuje około 25 ha. W granicach „Segietu” chroni się las bukowy, porastający stare wyrobiska kopalniane na jednym z najwyższych wzniesień Garbu Tarnogórskiego – Srebrnej Górze. Za krzyżem drogi rozgałęziają się. Przy rozgałęzieniu czerwona tablica z regulaminem rezerwatu przyrody „Segiet”. Wybieramy kierunek w lewo. Drogą tą poprowadzony jest czerwony szlak rowerowy (Bytomska Trasa Rowerowa – Segiet). To jest też droga pożarowa, przez miejscowych nazywana „Banka”. Napis ten dostrzec można na biało-zielonych słupkach oznakowania dróg leśnych pożarowych. Po h1,8 km zauważamy po prawej resztki zbiornika wodnego, który nazywany jest Stawem Krokodyli. Zaraz za nim nasza ścieżka i szlak rowerowy skręcają w prawo. Po 200 m dochodzimy do szerokiej turystycznej ścieżki, którą biegnie kilka szlaków pieszych (żółty, niebieski, czarny) i jeden rowerowy. Tu skręcamy w prawo i po 360 m wchodzimy w teren rezerwatu „Segiet”. Najwyższe wzniesienie Srebrna Góra (357 m n.p.m.) widać po lewej stronie. Wędrujemy jeszcze 1 km i dochodzimy do naszego parkingu. Trasa w większości leśna, przejście mogą utrudniać przewrócone drzewa.

Rezerwat Segiet, fot. gdziewyjechac.pl

Spacer Doliną Trzech Stawów dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.

Wyświetlenia:  131
Twoja ocena:
Ocena: 0.0 (Oddano 0 głosy)