USTROŃ - szlak widokowy

Data publikacji:
10 Październik 2022
Odsłuchaj tekst

Trasa polecana dla osób z niepełnosprawnościami.

Szczegóły szlaku

Trudność: łatwa, możliwa do samodzielnego pokonania przez wózkowiczów

Długość: 7.5 km

Czas: 3.5 h

Opis szlaku

SZLAK WIDOKOWY TO JEDEN Z NAJPIĘKNIEJSZYCH SZLAKÓW SPACEROWYCH W USTRONIU. Umożliwia podziwianie wspaniałych krajobrazów, a jego przejście nie wymaga takiego wysiłku, jak poko­nywanie szlaków górskich.

Ustroń, fot. T.Renk, www.slaskietravel

Przebieg szlaku

Trasa rozpoczyna się od ustrońskiego rynku. Parkingi dla SAM znajdują się przy ul. Andrzeja Brody, dla BUS przy ul. Grażyńskiego, za tora­mi, po lewej. Z rynku wchodzimy w ul. 9 listo­pada podążając alejką wzdłuż uregulowanego strumyka. Tuż za małym parkiem szlak odbija w lewo i biegnie lekko pod górkę ul. Jelenica. Mijamy wytwórnię wody mineralnej Ustronian­ka i po chwili skręcamy w lewo w ul. Drozdów. Tutaj zaczyna się już droga gruntowa, pojawiają się piękne, górskie widoki. Następnie pokonu­jemy krótki odcinek przez las i wychodzimy na otwartą przestrzeń. Idąc drogą wśród pastwisk podziwiać można masyw RÓWNICY, PALENICĘ ORAZ LIPOWSKI GROŃ. Odcinek ten liczy kilkaset metrów, a więc piękno górskiego krajobrazu cie­szyć nas będzie długo. W końcu jednak docieramy do ul. Akacjowej, gdzie nawierzchnia jest asfaltowa. Tu pojawia­ją się dwie możliwości: albo możemy iść dalej w lewo drogą asfaltową, która doprowadzi nas do ul. 3-go Maja w Ustroniu, prowadzącą do cen­trum miasta, gdzie kończymy wycieczkę, albo, jeśli mamy chęci i siły, możemy skręcić w prawo i podejść do Polany Goryczki (+ 1,4 km, 0:45 h w jedną stronę). Znajduje się tam Hotel Poni­wiec Mała Czantoria Ski & Spa oraz całoroczna kolej linowa. Przy górnej stacji kolei znajduje się restauracja i taras widokowy. Wyjazd kolejką linową należy wcześniej omówić z obsługą. Po­wrót ul. Akacjową, a później ul. 3 Maja do cen­trum Ustronia.

Ustroń, fot. J. Krawczyk

Czytaj też:

KRÓTKI SZLAK SPACEROWY, ŚWIETNIE NADAJĄCY SIĘ NA PIERWSZĄ PRZECHADZKĘ PO USTRONIU. Szlak dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.

Wyświetlenia:  1142
Twoja ocena:
Ocena: 0.0 (Oddano 0 głosy)